Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Chiny bojkotują unijny podatek lotniczy

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

sg

Data publikacji:
05-01-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Chiny bojkotują unijny podatek lotniczy
Fot. dieraecherin, morguefile.com
Chińskie linie lotnicze odmawiają płacenia unijnego podatku od emisji CO2. - Chiny z pewnością nie będą partycypować w unijnym systemie ETS – powiedział Chai Haibo, sekretarz generalny Chińskiego Zrzeszenia Przemysłu Lotniczego.

Sekretarz Chai dodał, że chiński rząd rozważał wprowadzenie „kontr-opłaty”. Kroki w tym kierunku podjęły już Stany Zjednoczone. 26 innych państw wystosowało w tej sprawie oficjalny sprzeciw.

 

Podatek od CO2 to potoczna nazwa. Właściwie chodzi o system handlu uprawnieniami do emisji CO2 (tzw. system ETS). Wcześniej obowiązywał on w węższym zakresie, a od 1 stycznia został rozszerzony na sektor lotniczy. Przepisy obowiązują na wszystkich trasach, gdzie start, międzylądowanie lub lądowanie odbywa się w porcie lotniczym na terenie Unii Europejskiej.

Aby wyemitować 1 tonę CO2 należy mieć do tego pozwolenie. Takie pozwolenie jest papierem wartościowym którym można obracać na giełdzie. Niemniej w konsekwencji wprowadzenia tych przepisów w znacznym stopniu zostały podniesione koszty przewoźników lotniczych.

Według szacunków IATA (Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych) wprowadzony podatek obciąży przewoźników kwotą 900 mln euro w 2012 r., zaś w 2020 będzie to już kwota rzędu 2,8 mld euro. - Decyzja o ETS może zaburzyć współpracę członków UE z innymi krajami w zakresie przewozów lotniczych – tak postanowienia Komisji Europejskiej skomentował wcześniej Tony Tyler, prezes IATA.

 

Chińskie Zrzeszenie Przemysłu Lotniczego China Air Transport Association (CATA) skupia krajowych przewoźników, ogłosiło, że Chiny nie będą respektować przepisów Komisji Europejskiej.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Intermodal i logistyka

Hiszpania nie wesprze Polski w sprawie backloadingu

Łukasz Malinowski 16 lipca 2013

Polska dostanie 10 proc. mniej uprawnień do emisji CO2

Intermodal i logistyka

Korolec: UE słucha głosu Polski w sprawie polityki klimatycznej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5